Sveikatingumo programa „Sveikatos žiedlapėliai“

Programos paskirtis – užtikrinti kokybišką ir nepertraukiamą vaikų sveikatos ugdymo procesą.

Programa parengta atsižvelgiant į Vaiko teisių konvenciją, Vaiko teisių deklaraciją, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, Lietuvos vaikų ikimokyklinio ugdymo koncepciją.

Programa grindžiama darželio bendruomenės bei socialinių partnerių bendradarbiavimu.

Programos turinys apima ankstyvąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.

Programa įgyvendinama bei įtvirtinama per savaiminę, inspiruotą ir organizuotą vaikų veiklą.

Sveikatingumo programos turinio sudarymo principai

  • Individualumas – vaiko fizinių, psichinių galių, socialinių ypatybių pažinimas, atsižvelgimas į poreikius, interesus bei galimybes siekiant juos atskleisti ir išryškinti.
  • Holistiškumas (visuminis suvokimas) – siekiama visuminio požiūrio į sveikatą, jai įtakos turinčią elgseną bei aplinkos veiksnius, tiek fizinius, tiek psichosocialinius.
  • Integracija – sveikatos ugdymas integruojamas į visas darželio veiklos sritis, sveikata ugdoma nuolat (kiekvieną dieną, o ne paskubomis, „sveikatos švenčių“ ar kitomis progomis).
  • Partnerystė – vaikų ugdymo įstaigų bendradarbiavimas, tėvų pagalba, ryšiai su sveikatos priežiūros institucijomis.

Sveikatingumo programos tikslas ir uždaviniai

Tikslas

Pasitelkiant įstaigos bendruomenę, vykdant kryptingą ir sistemingą ugdymo procesą, ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, siekiant asmens ir visuomenės fizinės ir socialinės gerovės.

Uždaviniai:

  1. Aktyvinti bendruomenės ir socialinių partnerių bendradarbiavimą, kuriant mokyklos gerovę ir vertinant veiklos veiksmingumą sveikatos ugdymo srityje.
  2. Siekti kokybiško sveikatingumo programos turinio įgyvendinimo, tobulinant pedagogų gebėjimus planuoti ugdymo turinį, atsižvelgiant į vaiko gebėjimus, ir jį įgyvendinti.
  3. Tęsti palankios sveikatai fizinės ir psichosocialinės aplinkos kūrimą, garantuojant psichologinį vaiko saugumą.
  4. Saugoti ir stiprinti mokyklos bendruomenės narių sveikatą, ugdant sveikos gyvensenos nuostatas, formuojant sveikos mitybos įgūdžius ir įpročius bei aktyvinant fizinį judėjimą.
  5. Užtikrinti sveikatą stiprinančios mokyklos sampratos ir veiklos sklaidą mokykloje ir už jos ribų.

Programoje apibrėžtas veiklos planas, numatantis priemones, kuriomis būtų užtikrintas nepertraukiamas sveikatos ugdymas bei sveikatos ugdymui palankios aplinkos plėtra, bei vaiko gebėjimai ir rekomenduojamos įvairaus pobūdžio individualios veiklos ar projektų idėjos suskirtytos pagal ugdymo kryptis.

Veiklos planas išskirtas į 6 veiklos sritis:

Programoje apibrėžtas veiklos planas, numatantis priemones, kuriomis būtų užtikrintas nepertraukiamas sveikatos ugdymas bei sveikatos ugdymui palankios aplinkos plėtra, bei vaiko gebėjimai ir rekomenduojamos įvairaus pobūdžio individualios veiklos ar projektų idėjos suskirtytos pagal ugdymo kryptis.

Veiklos planas išskirtas į 6 veiklos sritis:

Vaiko gebėjimai ir veikla išskirstyti pagal septynias ugdymo kryptis: