2022 m. rugsėjį Vilniaus lopšelis-darželis „Gėlynas“ tapo akredituota Mąstymo mokykla. Mąstymo mokyklų tinklas tarptautiniu mastu jungia mokyklas, kurios ugdo vaikų metakognityvinius gebėjimus naudodamos įvairias mąstymo strategijas ir įrankius. Mąstymo mokyklų vertinimą atlieka ir akreditaciją suteikia Jungtinės Karalystės Ekseterio universitetas. „Thinking Schools @Exeter“ padalinys siekia mąstymo strategijų įtraukimo į kasdienio ugdymo procesą, pedagogų profesinio tobulėjimo ugdant metakognityvinius gebėjimus, taip pat atlieka pasaulyje pirmaujančius tyrimus mąstymo ugdymo srityje.
Daugiau informacijos apie Mąstymo mokyklų veiklą
Akreditaciją patvirtinantis sertifikatas
Mąstymo strategijos įstaigos veikloje taikomos vaiko ugdymo, pedagogų asmeninio tobulėjimo, komandinio darbo srityse. Mąstymo strategijos įtrauktos formuojant įstaigos viziją, veiklos kryptis, ieškant informacijos, bendradarbiaujant su šeima.

Mąstymo strategijų taikymas padeda vaikams suvokti ir spręsti įvairias problemas, ugdyti individualius mąstymo būdus ir įpročius, kurie padėtų tinkamai reaguoti susidūrus su sunkumais, mokymosi iššūkiais ir kasdieniais sprendimais. Visi šie vaiko gebėjimai yra ypač svarbūs sėkmingam ugdymosi procesui užtikrinti.
Įstaigoje ugdymo proceso įgyvendinimui naudojamos vaizdinės priemonės – mąstymo žemėlapiai, skatinantys ne tik kognityvinius gebėjimus, bet ir reflektyvų, kūrybišką, kritinį mąstymą.

Įstaigoje stengiamės vadovautis 16 mąstymo įpročių, o didžiausias dėmesys skiriamas 4 mąstymo įpročių ugdymui ir taikymui kasdienėje veikloje. Mąstymo įpročių taikymas praktikoje apima pasirinktą apgalvotą elgesį, sprendimą taikyti tam tikras elgesio strategijas, žinojimą, kada jas taikyti, įgūdžių turėjimą ir gebėjimą juos taikyti.

Įstaigoje mokomės užduoti aukštesnio lygio klausimus pasinaudodami B. Bloom taksonomija, kuri apibrėžia mąstymo gebėjimų lygius. Žemesnio lygio mąstymo gebėjimams priskiriamas žinojimas, žinių atkartojimas, suvokimas, o aukštesnio lygio mąstymo gebėjimams – analizavimas, palyginimas, vertinimas, išvadų ir prielaidų darymas, kūrimas, naujų sprendimų ieškojimas, informacijos pritaikymas naujame kontekste.

Įstaigoje naudojame E. de Bono mąstymo kepurių mąstymo lavinimo metodiką, kuri skatina apmąstyti idėjas ir padeda ugdyti socialinius ir kognityvinius gebėjimus.

Inovatyvaus ir kūrybiško mąstymo skatinimui naudojame T. Ryan mąstymo raktus. Šie raktai suteikia galimybę įdomiai ir išradingai paskatinti vaikus aktyviai įsitraukti į veiklą, įgyti teigiamą požiūrį į mokymosi procesą.
